შეფასების რუბრიკები

          გეოგრაფია                    შეფასების სქემა                                                   
1 ქულა
     მოსწავლე ესწრება გაკვეთილებსმაგარამ არასდროს მონაწილეობს გაკვეთილის მსვლელობაში.
2 ქულა
     ნაწილობრივ ერთვება სასწავლო პროცესშიმაგრამ არ აქვს სასწავლო ნივთები
3 ქულა
    ინდიფერენტულიაუინიციატივოფრაგმენტულად ერთვება სასწავლო პროცესში

4 ქულა
   აქვს სუსტი თეორიული ცოდნაარ  ასრულებს დავალებებს
5 ქულა
       სუსტი თეორიული ცოდნაასრულებს საშინაო და საკლასო დავალებებს
6 ქულა
     აქვს თეორიული ცოდნააქვს ხარვეზები საშინაო და საკლასო დავალებებშიარ აქვს არგუმენტირების უნარი.
7 ქულა
    აქვს თეორიული ცოდნამსჯელობს არგუმენტირებულადასრულებს საშინაო და საკლასო დავალებებსმაგარამ არასისტემატიურად
8 ქულა
    აქვს თეორიული ცოდნასისტემატიურად ასრულებს საშინაო და საკლასო დავალებებსმსჯელობს არგუმენტირებულადშეუძლია ინფორმაციის მოძიებამაგრამ სუსტია განვლილი მასალის ანალიზში.
9 ქულა
     აქვს თეორიული ცოდნაასრულებს სისტემატიურად საშინაო და საკლასო დავალებებსაქვს არგუმენტირებულად მსჯელობის უნარიადგენს მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს მოვლენებსა და ფაქტებს შორისაქტიურად მონაწილეობს საკლასო დისკუსიებში და პროექტებშიაქვს ხარვეზები ორგანიზებულობის მხრივ
10 ქულა
    აქვს თეორიული ცოდნაასრულებს სისტემატიურად საშინაო და საკლასო დავალებებსაქვს არგუმენტირებულად მსჯელობის უნარიადგენს მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს მოვლენებსა და ფაქტებს შორისაქტიურად მონაწილეობს დისკუსიებში და პროექტებშიაქვს ურთიერთანამშრომლობის უნარიმონაწილეობს სასკოლო ოლიმპიადებსა და პროექტებშიარ აქვს ხარვეზები ორგანიზებულობის მხრივ.


  

საშინაო დავალება
შედეგი
            1 – 4 .
              5 – 7 .
                 8 – 10 .
დავალებების სისტემურად შესრულება
არ ასრულებს დავალებებს; ასრულებს და ისიცარასწორად
პერიოდულად ასრულებს; უმეტესწილად აქვს შეცდომები
სისტემატიურად ასრულებს დავალებებ.
დავალებების სწორად გააზრება
ვერ გაიაზრებს/სათნადოდ ვერ გაიაზრებს დავალებას, ვინაიდან არ არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში
ცდილობს გაიაზროს დავალება; ნაწილობრივ არის ჩართული გაკვეთილში;  აქვს ხარვეზები
შემოქმედებითად უდგება ყველა სახის დავალებას; სწორად გაიაზრებს მათ.
მასწავლებლის/ თანაკლასელების შენიშვნის გათვალისწინება და საკუთარი ნაწერის შესწორება
ვინაიდან არ აქვს დავალება შესრულებული, შესაბამისად სხვისი აზრის გათვალისწინება არ ესაჭიროება
უჭირს შენიშვნების მიღება, ხშირად არაკორექტულიცაა, ზოგ შემთხვევაში ითვალისწინებს.

შენიშვნებსა და რეკომენდაციებს ითვალისწინებს, იყენებს საკუთარ საქმიანობაში
ენობრივი და შინაარსობრივი გამართულობა
ვინაიდან არ აქვს დავალება შესრულებული, შესაბამისად, ენობრივი და შინაარსობრივ გამართულობაზე არ ვსაუბრობთ/დავალება შინაარსობრივად გაუმართავია
უჭირს თუმცა არის მცდელობა;
ენობრივად  და შინაარსობრივად მეტ-ნაკლებად გამართულია
შესრულებული სამუშაოები შინაარსობრივად და ენობრივად გამართულია
საკლასო დავალება
შედეგი
         1 – 4 .
          5 – 7 .
          8 – 10 .
რუკის კითხვა
წაკითხული ინფორმაცია ერთი/ რამდენიმე ელემენტისგან შედგება  
ესაჭიროება მითითებები, როგორ მოიპოვოს ინფორმაცია; მოპოვებული ინფორმაცია არასრულია და უზუსტო
დამოუკიდებლად და სრულად მოიპოვებ ინფორმაცია
გეოგრაფიული საშუალებების გამოყენება
უჭირს ადეკვატური მონაცემების შეგროვება /მისი ინფორმაცია არასანდოა
ერევა საშუალებების თემატური დანიშნულება; სრულად ვერ მოიპოვებს და ამუშავებს ინფორმაციას
ასხვავებს სხვადასხვა ტიპის საშუალებებს ემატიკის მიხედვით; შეუძლია მათგან საჭირო ინფორმაციის მოპოვება
ცნებებისა და ტერმინების ადეკვატური გამოყენება
მხოლოდ ასახელებს ცნებებსა და ტერმინებს;  ვერ ერკვევა ტერმინებში, ცნებეში
ასახელებს ტერმინებს, ცნებებს, თუმცა უჭირს მათი განმარტება/ არაზუსტად განმარტავს
განმარტავს  და ადეკვატურად იყენებს ტერმინებს/ ცნებებს


გეოგრაფიული საშუალებების
შექმნა

სიმბოლოები ძირითადად უზუსტოდაა დატანილი და ინფორმაცია არ არის სანდო


ზოგი სიმბოლო არ არის სათანადო ადგილას დატანილი; ინფორმაცია არაზუსტია ან არ არის სრულად აღქმადი


ინფორმაცია დააქვს სათანადო ადგილას სიმბოლოების სწორი გამოყენებით
საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობა, ანალიზი საკუთარი აზრის დასაბუთება
არ არის ჩართული სასწავლო პროცესში, შესაბამისად ვერ მსჯელობს საკუთარ აზრს ვერ ასაბუთებს
მსჯელობს აანალიზებს, თუმცა უჭირს დასაბუთება
აქვს არგუმენტირებულად, დასაბუთებულად მსჯელობის უნარი
შემაჯამებელი დავალება
შედეგი
            1 – 4 .
            5 – 7 .
                 8 – 10 .
ინფორმაციის გახსენებაზე ორიენტირებული დავალებები(დახურული კითხვები)
არ იცნობს მასალა, შესაბამისად ძნელია უპასუხოს უმარტივეს კითხვებზეც კი/ნაწილობრივ პასუხობს
იცის, მაგრამ არამყარად;
უჭირს დასაბუთება
სრულყოფილად ფლობს ინფორმაციას
ცოდნის სიღრმეზე ორიენტირებული დავალებები (ღია კითხვები)
ვერ პასუხობს;
მხოლოდ ასახელებს. ნაწილობრივ /ზოგადად
პასუხობს;
ცდილობს, მეტ-ნაკლებად პასუხობს, მაგრამ უჭირს საკუთარი მოსაზრებების დასაბუთება
ყველა საკითხზე აქვს საკუთარი აზრი, ასაბუთებს მას როგორც წერილობით, ისეზეპირად
წერით სამუშაოებში  ცოდნისა და უნარჩვევების გამომჟღავნების უნარი
ვერ ასრულებს წერით დავალებას;  უჭირს დამოუკიდებლად წერითი დავალებების შესრულება;  სჭირდება დახმარება-მითითებები;
დავალება ძალიან ზოგადია; ავლენს სუსტ ცოდნას/უნარ ჩვევებს.
ცდილობს მაქსიმალურად გამომღავნოს თავისი ცოდნა თუმცა არის ხარვეზები / უზუსტობები. აზრი არ არის ჩამოყალიბებული  სრულყოფილად.
ამჟღავნებს საკითხის ღრმა ცოდნას;   
მსჯელობს და ასაბუთებს;  
 მოჰყავს მაგალითები და არგუმენტები;
 აკეთებს დასკვნებს.














                                                                 პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა

პასუხობს თემას
1
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
2
საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
2
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
2
დარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
1
იყენებს თვალსაჩინოებას
1
იცავს დროის ლიმიტს
1
                                                                        დისკუსიის შეფასების რუბრიკა

მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
2
მსჯელობს არგუმენტირებულად
2
აკეთებს დასკვნებს
2
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით)
2
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
2
ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა

მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას
3
გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
3
მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია
4
დამოუკიდებელი სამუშაოს შეფასების რუბრიკა

იცავს დროის ლიმიტს
1
კითხვებზე პასუხი ადექვატურია/ნაპოვნია პრობლემის გადაჭრის მართებული გზა
3
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
4
იცავს წერის კულტურას
2
                                                                       წერითი საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა

დავალებას წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში
1
დავალება სრულყოფილია
3
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
4
იცავს წერის კულტურას
2
ტექსტზე მუშაობის შეფასების რუბრიკა

ტექსტში ახარისხებს ინფორმაციას
1
ამოიწერს/მონიშნავს და განმარტავს მთავარ სიტყვებს/ცნებებს
2
ტექსტის დასამუშავებლად და გასააზრებლად იყენებს სქემებს, დიაგრამბს, აზრობრივ რუკებს
3
მსჯელობს და აკეთებს შესაბამის დასკვნებს
4
                                                                         რეფერატის შეფასების რუბრიკა

აყალიბებს ძირითად პრობლემას
1
საზღვრავს თემის მიზანს
1
მოიპოვებს და იყენებს დამხმარე მასალას/ ლიტერატურას/ილუსტრაციას
2
აფასებს სხვადასხვა წყაროში გადმოცემულ თვალსაზრისებს
1
გამოხატავს საკუთარ აზრს და ამყარებს არგუმენტებით
2
აკეთებს დასკვნას
2
წერს შესაბამის ფორმატში
1
                                                        ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
                                                                 
ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია
1
ჯგუფის წევრები უსმენე ერთმანეთს
2
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობები)
2
ჯგუფი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას, აკეთებს დასკვნებს
2
ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს
2
ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს
1










     ზოგადი შეფაების  სქემის  ნიმუში
ამონარიდი 2011-2016 წლის ეროვნული სასწავლო გეგმიდან.
თარიღი  ----------------------------------------------

შეფასების მიზანი : ინფორმაციის შეფასების უნარის შეფასება

მოსწავლე
შეფასების კრიტერიუმები

ინფორმაციის წყაროების არჩევა
მოძიებული ინფორმაციის კვლევის მიზანთან შესაბამისობა
მოძიებული ინფორმაციის ორგანიზება
ქულათა ჯამი


1.
2.
და  ა.შ .
0-3
0-3
0-3
3





როგორც ცხრილიდან  ჩანს, ქულათა მინიმალური რაოდენობა შესაძლებელია იყოს 0, ხოლო მაქსიმალური - 9.

ანალიტიკური ზოგად-კონკრეტული შეფასების სქემის ნიმუში
მასწავლებლის მიზანია, როგორც პრეზენტაციის უნარის შეფასება, ასევე კონკტერულ / საპრეზენტაციო თემის ფლობა.
შედეგები / კრიტერიუმები
1-2
3-4
5-6
7-8
9-10
შესავალი
ტრაფარეტული და უინტერესოა
არის მცდელობა აუდიტორიის დაინტერესების, მაგრამ ყურადღებას ვერ იპყრობს
საინტერესოდ არის მოწოდებული და შეესაბამება შინაარს
 საინტერესოდ არის მოწოდებული მაგრამ ნაწილობრივ შეესაბამება შინაარს. არის ხარვეზები
ეფექტურია, არატრაფარეტული. იპყრობს აუდიტორიის ყურადღებას
თემის ძირითადი ნაწილის წარმოდგენა
ბუნდივანია, საუბრობს დაბნეულად
მხოლოდ ნაწილობრივაა გასაგები, მოითხოვს დამატებით განმარტებებს
გასაგებია მაგრამ არის ხარვეზები, ითხოვს დაზუსტებას.
წარმოდგენილი საკითხები ნათელი და გასაგებია, დამაჯერებელია.
აქვს გამოყოფილი თავები და ქვეთავები,  იპყრობს აუდიტორიის ყურადღებას
ლოგიკურობა
ლოგიკა დარღვეულია, არ არის კავშირი ნაწილებს შორის
ზოგიერთ ადგილს აკლია ლოგიკურობა, ზოგჯერ არათანმიმდევრულია
ძირითადად ლოგიკური და თანმიმდევრულია, მაგრამ ნაწილობრივ   გამოყოფს ნაწილებს
ლოგიკური და კარგად არის ჩამოყალიბებული
მაგრამ მკაფიოდ არ არის  გამოყოფილი ნაწილები
ლოგიკური და კარგად ჩამოყალიბებულია საკითხი 

არგუმენტაცია
არა აქვს არგუმენტი
არგუმენეტები მცირეა და არადამაჯერებელი
არგუმენტები
აქვს, მაგრამ აკლია ფაქტობრივი მასალიათ გამყარება
არგუმენტები
აქვს; ნაწილობრივ არის  ფაქტობრივი მასალიათ გამყარებული
არგუმენტი ბევრია და დამაჯერებელი, გამყარებულია ფაქტობრივი მასალით
 საუბრობს გამართული ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას

















Комментариев нет:

Отправить комментарий