გეოგრაფია
შეფასების სქემა
1 ქულა
|
მოსწავლე ესწრება გაკვეთილებს,
მაგარამ არასდროს მონაწილეობს გაკვეთილის მსვლელობაში.
|
2 ქულა
|
ნაწილობრივ ერთვება სასწავლო პროცესში,
მაგრამ არ აქვს სასწავლო ნივთები
|
3 ქულა
|
ინდიფერენტულია,
უინიციატივო. ფრაგმენტულად ერთვება სასწავლო პროცესში
|
4 ქულა
|
აქვს სუსტი თეორიული ცოდნა,
არ ასრულებს დავალებებს
|
5 ქულა
|
სუსტი თეორიული ცოდნა,
ასრულებს საშინაო და საკლასო დავალებებს
|
6 ქულა
|
აქვს თეორიული ცოდნა,
აქვს ხარვეზები საშინაო და საკლასო დავალებებში,
არ აქვს არგუმენტირების უნარი.
|
7 ქულა
|
აქვს თეორიული ცოდნა,
მსჯელობს არგუმენტირებულად,
ასრულებს საშინაო და საკლასო დავალებებს,
მაგარამ არასისტემატიურად
|
8 ქულა
|
აქვს თეორიული ცოდნა,
სისტემატიურად ასრულებს საშინაო და საკლასო დავალებებს,
მსჯელობს არგუმენტირებულად,
შეუძლია ინფორმაციის მოძიება,
მაგრამ სუსტია განვლილი მასალის ანალიზში.
|
9 ქულა
|
აქვს თეორიული ცოდნა,
ასრულებს სისტემატიურად საშინაო და საკლასო დავალებებს,
აქვს არგუმენტირებულად მსჯელობის უნარი,
ადგენს მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს მოვლენებსა და ფაქტებს შორის.
აქტიურად მონაწილეობს საკლასო დისკუსიებში და პროექტებში.
აქვს ხარვეზები ორგანიზებულობის მხრივ
|
10 ქულა
|
აქვს თეორიული ცოდნა,
ასრულებს სისტემატიურად საშინაო და საკლასო დავალებებს,
აქვს არგუმენტირებულად მსჯელობის უნარი,
ადგენს მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს მოვლენებსა და ფაქტებს შორის,
აქტიურად მონაწილეობს დისკუსიებში და პროექტებში,
აქვს ურთიერთანამშრომლობის უნარი,
მონაწილეობს სასკოლო ოლიმპიადებსა და პროექტებში.
არ აქვს ხარვეზები ორგანიზებულობის მხრივ.
|
საშინაო დავალება
|
შედეგი
|
1
– 4 ქ.
|
5
– 7 ქ.
|
8 – 10 ქ.
|
დავალებების სისტემურად შესრულება
|
არ ასრულებს დავალებებს; ასრულებს და ისიც, არასწორად
|
პერიოდულად ასრულებს; უმეტესწილად აქვს შეცდომები
|
სისტემატიურად ასრულებს დავალებებს.
|
|
დავალებების სწორად გააზრება
|
ვერ გაიაზრებს/სათნადოდ
ვერ გაიაზრებს დავალებას, ვინაიდან არ არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში
|
ცდილობს გაიაზროს
დავალება; ნაწილობრივ არის ჩართული გაკვეთილში; აქვს ხარვეზები
|
შემოქმედებითად უდგება ყველა სახის დავალებას; სწორად გაიაზრებს მათ.
|
|
მასწავლებლის/ თანაკლასელების შენიშვნის გათვალისწინება და საკუთარი ნაწერის შესწორება
|
ვინაიდან არ აქვს დავალება შესრულებული, შესაბამისად სხვისი აზრის გათვალისწინება არ ესაჭიროება
|
უჭირს შენიშვნების მიღება, ხშირად არაკორექტულიცაა, ზოგ შემთხვევაში ითვალისწინებს.
|
შენიშვნებსა და რეკომენდაციებს ითვალისწინებს, იყენებს საკუთარ საქმიანობაში
|
|
ენობრივი და შინაარსობრივი გამართულობა
|
ვინაიდან არ აქვს დავალება შესრულებული, შესაბამისად, ენობრივი და შინაარსობრივ გამართულობაზე არ ვსაუბრობთ/დავალება შინაარსობრივად გაუმართავია
|
უჭირს თუმცა არის მცდელობა;
ენობრივად და შინაარსობრივად მეტ-ნაკლებად
გამართულია
|
შესრულებული სამუშაოები შინაარსობრივად და ენობრივად გამართულია
|
|
საკლასო დავალება
|
შედეგი
|
1
– 4 ქ.
|
5
– 7 ქ.
|
8
– 10 ქ.
|
რუკის კითხვა
|
წაკითხული ინფორმაცია ერთი/ რამდენიმე ელემენტისგან შედგება
|
ესაჭიროება მითითებები, როგორ მოიპოვოს ინფორმაცია; მოპოვებული ინფორმაცია არასრულია და უზუსტო
|
დამოუკიდებლად და სრულად მოიპოვებს ინფორმაციას
|
|
გეოგრაფიული საშუალებების გამოყენება
|
უჭირს ადეკვატური მონაცემების შეგროვება /მისი ინფორმაცია არასანდოა
|
ერევა საშუალებების თემატური დანიშნულება; სრულად ვერ მოიპოვებს და ამუშავებს ინფორმაციას
|
ასხვავებს სხვადასხვა ტიპის საშუალებებს თემატიკის მიხედვით; შეუძლია მათგან საჭირო ინფორმაციის მოპოვება
|
|
ცნებებისა და ტერმინების ადეკვატური გამოყენება
|
მხოლოდ ასახელებს ცნებებსა და
ტერმინებს; ვერ ერკვევა ტერმინებში, ცნებებში
|
ასახელებს ტერმინებს, ცნებებს, თუმცა უჭირს მათი განმარტება/ არაზუსტად
განმარტავს
|
განმარტავს და ადეკვატურად იყენებს ტერმინებს/ ცნებებს
|
|
გეოგრაფიული საშუალებების
შექმნა
|
სიმბოლოები ძირითადად უზუსტოდაა დატანილი და ინფორმაცია არ არის სანდო
|
ზოგი სიმბოლო არ არის სათანადო ადგილას დატანილი; ინფორმაცია არაზუსტია ან არ არის სრულად აღქმადი
|
ინფორმაცია დააქვს სათანადო ადგილას სიმბოლოების სწორი გამოყენებით
|
|
საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობა, ანალიზი საკუთარი აზრის დასაბუთება
|
არ არის ჩართული სასწავლო პროცესში, შესაბამისად ვერ მსჯელობს საკუთარ აზრს ვერ ასაბუთებს
|
მსჯელობს აანალიზებს, თუმცა უჭირს დასაბუთება
|
აქვს არგუმენტირებულად, დასაბუთებულად მსჯელობის უნარი
|
|
შემაჯამებელი დავალება
|
შედეგი
|
1
– 4 ქ.
|
5
– 7 ქ.
|
8 – 10 ქ.
|
ინფორმაციის გახსენებაზე ორიენტირებული დავალებები(დახურული კითხვები)
|
არ იცნობს მასალას, შესაბამისად ძნელია უპასუხოს უმარტივეს კითხვებზეც კი/ნაწილობრივ პასუხობს
|
იცის, მაგრამ არამყარად;
უჭირს დასაბუთება
|
სრულყოფილად ფლობს ინფორმაციას
|
|
ცოდნის სიღრმეზე ორიენტირებული დავალებები (ღია კითხვები)
|
ვერ პასუხობს;
მხოლოდ ასახელებს. ნაწილობრივ /ზოგადად
პასუხობს;
|
ცდილობს,
მეტ-ნაკლებად პასუხობს, მაგრამ უჭირს საკუთარი მოსაზრებების დასაბუთება
|
ყველა საკითხზე აქვს საკუთარი აზრი, ასაბუთებს მას როგორც წერილობით, ისე – ზეპირად
|
|
წერით სამუშაოებში ცოდნისა და უნარ–ჩვევების გამომჟღავნების უნარი
|
ვერ ასრულებს წერით დავალებას; უჭირს დამოუკიდებლად წერითი დავალებების შესრულება;
სჭირდება დახმარება-მითითებები;
დავალება ძალიან ზოგადია; ავლენს სუსტ ცოდნას/უნარ
ჩვევებს.
|
ცდილობს მაქსიმალურად გამომჟღავნოს თავისი ცოდნა თუმცა არის
ხარვეზები / უზუსტობები. აზრი არ არის ჩამოყალიბებული სრულყოფილად.
|
ამჟღავნებს საკითხის ღრმა ცოდნას;
მსჯელობს და ასაბუთებს;
მოჰყავს
მაგალითები და არგუმენტები;
აკეთებს
დასკვნებს.
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
პასუხობს
თემას
|
1
|
ფლობს
აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
|
2
|
საუბრობს
გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
|
2
|
იყენებს განსხვავებულ
წყაროებს
|
2
|
დარებს
მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
|
1
|
იყენებს
თვალსაჩინოებას
|
1
|
იცავს
დროის ლიმიტს
|
1
|
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
მკაფიოდ
და გასაგებად აყალიბებს აზრს
|
2
|
მსჯელობს
არგუმენტირებულად
|
2
|
აკეთებს
დასკვნებს
|
2
|
იყენებს
არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით)
|
2
|
კორექტულია
ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
|
2
|
ინფორმაციის
მოძიების შეფასების რუბრიკა
მოძიებული
მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას
|
3
|
გამოყენებულია
მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
|
3
|
მოპოვებული
ინფორმაცია ორგანიზებულია
|
4
|
დამოუკიდებელი
სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
იცავს
დროის ლიმიტს
|
1
|
კითხვებზე
პასუხი ადექვატურია/ნაპოვნია პრობლემის გადაჭრის მართებული გზა
|
3
|
სიზუსტით
აღწევს დასახულ მიზანს
|
4
|
იცავს
წერის კულტურას
|
2
|
წერითი
საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა
დავალებას
წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში
|
1
|
დავალება
სრულყოფილია
|
3
|
სიზუსტით
აღწევს დასახულ მიზანს
|
4
|
იცავს
წერის კულტურას
|
2
|
ტექსტზე
მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ტექსტში
ახარისხებს ინფორმაციას
|
1
|
ამოიწერს/მონიშნავს
და განმარტავს მთავარ სიტყვებს/ცნებებს
|
2
|
ტექსტის
დასამუშავებლად და გასააზრებლად იყენებს სქემებს, დიაგრამბს, აზრობრივ რუკებს
|
3
|
მსჯელობს
და აკეთებს შესაბამის დასკვნებს
|
4
|
რეფერატის შეფასების რუბრიკა
აყალიბებს
ძირითად პრობლემას
|
1
|
საზღვრავს
თემის მიზანს
|
1
|
მოიპოვებს
და იყენებს დამხმარე მასალას/ ლიტერატურას/ილუსტრაციას
|
2
|
აფასებს
სხვადასხვა წყაროში გადმოცემულ თვალსაზრისებს
|
1
|
გამოხატავს
საკუთარ აზრს და ამყარებს არგუმენტებით
|
2
|
აკეთებს
დასკვნას
|
2
|
წერს
შესაბამის ფორმატში
|
1
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ჯგუფის
ყველა წევრი ჩართულია
|
1
|
ჯგუფის
წევრები უსმენე ერთმანეთს
|
2
|
ჯგუფის
წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობები)
|
2
|
ჯგუფი პრეზენტაციისას
წარმოადგენს მთავარ იდეას, აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
ჯგუფი
პასუხობს შეკითხვებს
|
2
|
ჯგუფი
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
ზოგადი
შეფაების სქემის ნიმუში
ამონარიდი 2011-2016 წლის ეროვნული სასწავლო გეგმიდან.
თარიღი
----------------------------------------------
შეფასების მიზანი : ინფორმაციის შეფასების უნარის შეფასება
მოსწავლე
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
|||
|
ინფორმაციის წყაროების არჩევა
|
მოძიებული ინფორმაციის კვლევის მიზანთან შესაბამისობა
|
მოძიებული ინფორმაციის ორგანიზება
|
ქულათა ჯამი
|
1.
2.
და ა.შ .
|
0-3
|
0-3
|
0-3
|
3
|
|
|
|
|
როგორც ცხრილიდან
ჩანს, ქულათა მინიმალური რაოდენობა შესაძლებელია იყოს 0, ხოლო მაქსიმალური
- 9.
ანალიტიკური ზოგად-კონკრეტული შეფასების სქემის ნიმუში
მასწავლებლის მიზანია, როგორც პრეზენტაციის უნარის შეფასება,
ასევე კონკტერულ / საპრეზენტაციო თემის ფლობა.
შედეგები / კრიტერიუმები
|
1-2
|
3-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
შესავალი
|
ტრაფარეტული და უინტერესოა
|
არის მცდელობა აუდიტორიის დაინტერესების, მაგრამ ყურადღებას ვერ იპყრობს
|
საინტერესოდ არის მოწოდებული და შეესაბამება შინაარს
|
საინტერესოდ არის მოწოდებული
მაგრამ ნაწილობრივ შეესაბამება შინაარს. არის ხარვეზები
|
ეფექტურია,
არატრაფარეტული. იპყრობს აუდიტორიის ყურადღებას
|
თემის ძირითადი ნაწილის წარმოდგენა
|
ბუნდივანია, საუბრობს დაბნეულად
|
მხოლოდ ნაწილობრივაა გასაგები, მოითხოვს დამატებით განმარტებებს
|
გასაგებია მაგრამ არის ხარვეზები, ითხოვს დაზუსტებას.
|
წარმოდგენილი საკითხები ნათელი და გასაგებია, დამაჯერებელია.
|
აქვს
გამოყოფილი თავები და ქვეთავები, იპყრობს
აუდიტორიის ყურადღებას
|
ლოგიკურობა
|
ლოგიკა დარღვეულია, არ არის კავშირი ნაწილებს შორის
|
ზოგიერთ ადგილს აკლია ლოგიკურობა, ზოგჯერ არათანმიმდევრულია
|
ძირითადად ლოგიკური და თანმიმდევრულია, მაგრამ ნაწილობრივ გამოყოფს
ნაწილებს
|
ლოგიკური და კარგად არის ჩამოყალიბებული
მაგრამ მკაფიოდ არ არის გამოყოფილი
ნაწილები
|
ლოგიკური და კარგად ჩამოყალიბებულია საკითხი
|
არგუმენტაცია
|
არა აქვს არგუმენტი
|
არგუმენეტები მცირეა და არადამაჯერებელი
|
არგუმენტები
აქვს, მაგრამ აკლია ფაქტობრივი მასალიათ გამყარება
|
არგუმენტები
აქვს; ნაწილობრივ არის ფაქტობრივი
მასალიათ გამყარებული
|
არგუმენტი ბევრია და დამაჯერებელი, გამყარებულია ფაქტობრივი მასალით
საუბრობს გამართული ენით და იყენებს შესაბამის
ტერმინოლოგიას
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий